Don’t turn your back

“don’t turn your back” is een samenwerking tussen Cruyff en de stichting Pro2.
Beide organisaties kijken uit naar een mooi WK voetbal in Qatar met hopelijk een goed presterend Nederlands elftal.

We zijn niet alleen voorstander van dit WK maar ook van goede arbeidsomstandigheden voor alle arbeiders die WK’s mogelijk maken. En je kunt je rug niet keren voor het feit dat dit bij de bouw van de stadions voor dit WK niet het geval was. Daarom hebben we onze krachten gebundeld. Cruyff heeft het mooiste shirt ooit uit het Nederlandse voetbal en de stichting Pro2 heeft een netwerk en de juiste contacten in Nepal.

Het is daarom dat Cruyff de nabestaanden van de arbeiders die gewerkt hebben aan de WK stadions in Qatar, wil helpen. Cruyff heeft een speciale versie ontworpen van het iconische shirt waarin Johan Cruijff de finale van het WK in 1974 speelde. Met daarop de vlaggen van de 7 landen van de 6500 arbeiders die omkwamen tijdens de bouw van de stadions. En de legendarische 2 strepen met hierop de tekst ”don’t turn your back”  Omdat Cruyff niet alleen een groot voorstander is van functionele en elegante sportkleding, maar ook van goede arbeidsomstandigheden, zowel bij de productie van sportkleding als bij de bouw van voetbalstadions.

Dit collectors item van het beroemde Cruyff shirt is hier te bestellen en is verkrijgbaar in diverse heren- en kindermaten.

Brandworks steunt deze campagne door belangeloos alle media uitingen te creeëren en te publiceren.
Let’s become Friends of Nepal and all the other 6 countries.

share this article:
cornel copal